Biológia a chémia ako prírodovedné predmety sú zaradené do vzdelávacej oblasti Človek a príroda. Cieľom je neustále skvalitňovať výchovno-vzdelávací proces, využívať nové metódy a prostriedky, podnecujúce žiakov k osvojovaniu poznatkov dôležitých pre sebavzdelávanie, ako aj s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka, schopnosť kritického myslenia, čitateľskej gramotnosti. Vo výchovno-vzdelávacom procese dbá sa na rozvoj schopnosti žiakov vyhľadávať, triediť, hodnotiť a využívať pri učení rôzne zdroje informácií. Pri sprístupňovaní poznatkov dbá sa na rozvoj environmentálneho myslenia a konania žiakov a zmenu prístupu k planéte Zem.
Na hodinách biológie a chémie študenti získajú základné informácie z vedných disciplín biológie a chémie, ktoré rozvíjajú v rámci seminárov. Vo vzdelávacom procese je spájaná teória s praktickými činnosťami pre rozvoj kompetencií absolventa gymnázia. Praktické aktivity sú zaradené do odborných učební. Na praktické cvičenia sú zaraďované krátkodobé, jednoduché pozorovania a pokusy a vyhodnocovanie získaných poznatkov. Žiaci počas cvičení z biológie by mali zvládnuť techniku mikroskopovania, na cvičeniach v rámci hodín chémie zostrojiť jednoduché aparatúry a využívať základné chemické postupy. Novo zaradený predmet Informatika v prírodných vedách a matematike dbá o uplatnenie informatických spôsobilosti študentov pri realizovaní a spracovaní získavaných a overovaných poznatkov počas praktických úloh.
Výchovno-vzdelávací proces je realizovaný v súlade s cieľovými požiadavkami pre jednotlivé predmety, ako aj so Školským vzdelávacím programom. Tematické celky a prierezové témy zabezpečujú rozvoj kompetencií, ktoré pripravujú žiakov na štúdium na zvolených vysokých školách s profilujúcimi predmetmi týkajúcimi sa biológie a chémie, ako aj na zaradenie do pracovného pomeru a života.
Žiaci so zvýšeným záujmom o biológiu a chémiu pracujú v záujmových krúžkoch a riešia predmetové olympiády.
Z predmetu biológia a chémia žiaci konajú internú ústnu maturitnú skúšku, na ktorú sú pripravovaní na seminároch z daných predmetov. Náplň prípravy ako aj maturitných zadaní vychádza z cieľových požiadaviek.