Predmetová komisia spoločenských vied a športu
Členovia:
- PaedDr. Viera Šedíková, RJ - GEO
- Mgr. Elena Ujčíková, DEJ - FJ
- Mgr. Ľudmila Minárová, BIO - TV
- Mgr. Marián Hodoši, ANJ - DEJ
- RNDr. Renáta Kunová, PhD., MAT - BIO
Hlavné úlohy:
Hlavnou funkciou vzdelávacej oblasti je aktívny prístup k reflektovaniu minulej a súčasnej spoločenskej skutočnosti z
miestnej, regionálnej, celoslovenskej, európskej a celosvetovej perspektívy.
Prostredníctvom vzdelávacej oblasti sa žiaci zoznamujú s najvýznamnejšími historickými, geografickými a spoločenskými
procesmi a javmi, ktoré sa premietajú do každodenného života a naučia sa vnímať svet integrujúco vo vzájomnom vzťahu
medzi prírodou a spoločnosťou. Žiaci sa učia o minulosti svojho národa a národov Európy a sveta, poznávajú prírodné aj
spoločenské charakteristiky svojej vlasti a regiónov sveta, čo vplýva na utváranie pozitívnych občianskych postojov.
Žiaci sa oboznamujú so spôsobom a tradíciami ľudí v rôznych častiach sveta, so svetom detí i dospelých, osvojujú si
pravidlá a normy správania doma, v škole a na verejnosti. Učia sa orientovať v čase a priestore a pochopiť vlastné
miesto a úlohu v spoločnosti. Získavajú vzťah k vlasti a súčasne rozvíjajú a upevňujú si vedomie príslušnosti k
európskemu civilizačnému a kultúrnemu prostrediu.
V predmete telesná výchova sa vyučujúci snažia:
- porozumieť zdraviu ako subjektívnej a objektívnej hodnotovej kategórii, prebrať zodpovednosť za svoje zdravie,
- vedieť hodnotovo rozlišovať základné determinanty zdravia, pohybovej gramotnosti jednotlivca,
- osvojiť si vedomosti a zručnosti, ktoré súvisia so starostlivosťou o svoje telo, s aktívnym pohybovým režimom, s
osobným športovým výkonom, zdravým životným štýlom a zdravím,
- vedieť aplikovať a naplánovať si spôsoby rozvoja pohybových schopností pri zlepšovaní svojej pohybovej výkonnosti a
telesnej zdatnosti,
- porozumieť pozitívnemu pôsobeniu špecifických pohybových činností pri zdravotných poruchách a zdravotných
oslabeniach, pri prevencii proti rozvoju civilizačných ochorení,
- byť schopní zhodnotiť svoje pohybové možnosti, zorganizovať si svoj pohybový režim a zapojiť sa do
spoluorganizovania športovej činnosti pre iných,
- rozumieť vybraným športovým disciplínam, vzdelávacej, výchovnej, socializačnej a regeneračnej funkcii športových
činností,
- osvojiť si poznanie, že prevencia je hlavný nástroj ochrany zdravia a získali zručnosti poskytnutia prvej
pomoci,
- racionálne jednať pri prekonávaní prekážok v situáciách osobného a verejného ohrozenia.
Dokumenty:
- ŠPÚ / Štátny vzdelávací program / ŠVP pre gymnáziá / Človek a spoločnosť
- ŠPÚ / Štátny vzdelávací program / ŠVP pre gymnáziá / Človek a hodnoty
- Školský vzdelávací program
- Školský zákon
- Sprievodca školským rokom
Maturita
Výsledky maturitných skúšok:
Počas celého štúdia pracujeme tak, aby naši žiaci úspešne zvládli maturitnú skúšku z jednotlivých predmetov PK. Žiaci,
ktorí si zvolili predmety PK ako maturitné, dosahujú veľmi dobré výsledky z maturitnej skúšky.
Cieľové požiadavky:
Maturita z geografie:
Maturita z občianskej náuky a náuky o spoločnosti:
Aktivity PK:
- Organizujeme exkurzie
- Organizujeme Geografickú olympiádu od školskej až po krajskú úroveň kategórie A, B, Z
- Zapájame sa do Olympiády ľudských práv, súťaže Mladý Európa
- Organizujeme v rámci týždňa vedy a techniky rôzne semináre, webináre, besedy s odborníkmi
- Zapájame sa do Európskeho týždňa športu BE ACTIVE
- Organizujeme športové turnaje od školskej až po krajskú úroveň
- V spolupráci s RZ realizujeme rôzne telovýchovné projekty
- Sme partnermi Olympijského vzdelávacieho programe OVEP, ktorý nám pomáha rozvinúť pozitívne morálno-etické
vlastnosti a zdôrazňuje prínosy športu a fyzickej aktivity
- Učitelia a žiaci sa zúčastňujú webinárov OVEPu, ktoré sú prepojené medzi predmetovými vzťahmi
- V rámci PK sa organizujú nasledovné aktivity: účelové cvičenia, LVVK, Kurz pohybových aktivít, KOŽAZ
- Žiaci aktívne reprezentujú našu školu na školských športových súťažiach organizovaných MŠSR
Olympiády
Ukážky žiackych prác